W roku 2009 Politechnika Rzeszowska im. I. Łukasiewicza wspólnie z WSK „PZL-Rzeszów” S.A. podjęła decyzję o utworzeniu projektu o nazwie „Politechnika Dziecięca”. Podstawą tego przedsięwzięcia była troska o przyszłość dzieci, które rozpoczynają edukację i chęć zainteresowania ich nauką.
Politechnika Rzeszowska, jako pierwsza uczelnia w regionie, postanowiła otworzyć sale wykładowe dla małych studentów. Celem projektu było odciągnięcie młodych ludzi od ekranów telewizorów i monitorów komputerów i pokazanie im, że uczyć można się nie tylko w sztywnych ławkach szkół, a nauka może stać się zabawą i dobrym sposobem na spędzanie wolnego czasu.
Zajęcia, które zostały zaproponowane dzieciom, spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem i zainteresowaniem zarówno samych uczniów, jak i rodziców. Od początku działalności liczba kandydatów na każdy semestr znacznie przewyższa ilość wolnych miejsc.
W semestrze zimowym, w obecnym roku szkolnym, w wykładach Politechniki Dziecięcej uczestniczył Hubert Bąk, uczeń klasy czwartej.
Od marca 2018 roku Fundacja Wspierania Edukacji przy Stowarzyszeniu Dolina Lotnicza, w wyniku podpisania umowy o współpracy z Uniwersytetem Rzeszowskim, rozpoczęła prowadzenie nowego, kluczowego projektu edukacyjnego pod nazwą Dziecięcy Uniwersytet Techniczny.
W semestrze letnim w wykładach Dziecięcego Uniwersytetu Technicznego uczestniczy szóstka uczennic: Julia Dytko, Ewelina Łobaza, Izabela Ząbek – uczennice klasy czwartej oraz Małgorzata Bawoł, Alicja Duplaga i Julia Herbut – uczennice klasy piątej.
Nasza Szkoła zaprosiła Dziecięcy Uniwersytet Techniczny Wyjazdowy do przeprowadzenia wykładu i zajęć warsztatowych. Jako gospodarz zajęć, do udziału w całym przedsięwzięciu w ramach integracji międzyszkolnej, włączyliśmy uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 2 w Domaradzu oraz z Zespołu Szkół w Golcowej.
18 kwietnia odbył się wykład ,,Odlotowa Fizyka” przedstawiający w sposób interaktywny zjawiska i prawa fizyki wykorzystywane w lotnictwie. Jego celem było rozwijanie wśród młodzieży zainteresowania naukami ścisłymi i lotnictwem. Umożliwiał również zrozumienie otaczającego świata poprzez obserwacje.